Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789021552514 |
Dit e-book is NIET geschikt voor zwart-wit e-readers. Iedereen denkt na, maakt afwegingen en neemt beslissingen, of het nu om een persoonlijke kwestie gaat, zoals de keuze van een partner, of een maatschappelijk vraagstuk, zoals de formatie van het nieuwe kabinet. Denken is zo'n vanzelfsprekende activiteit dat we ons niet eens meer afvragen hoe we het doen. Over de manier waarop we denken en hoe we die kunnen verbeteren, gaat Helder Denken de routeplanner voor je brein. Met dit boek willen de auteurs een breed publiek helpen helder na te denken over complexe vraagstukken. Het is een inleiding in het op informatievisualisatie gebaseerde denkwerk van De Argumentenfabriek. De lezer krijgt denkgereedschap dat hij kan toepassen op zijn eigen professionele vraagstukken. 'We verzuipen in de gegevens, we zien door de bomen het bos niet meer, we verdwalen in onze eigen databestanden.' Dit zijn klachten van mensen die geen grip hebben op de enorme hoeveelheid informatie die ze moeten verwerken. Door de vraagstukken waarmee ze worstelen uit te tekenen, te visualiseren, krijgen ze weer overzicht. Zoals een navigatiesysteem automobilisten de weg wijst via een aantrekkelijk vormgegeven schermpje, zo wijzen de auteurs je met dit boek vol visueel denkgereedschap de weg in je brein nooit meer de weg kwijt! Na het lezen van dit boek kun je hoofd- en bijzaken onderscheiden, ken je het verschil tussen stellingen en argumenten, weet je wat een drogredenering is, weet je hoe emoties je denken vertroebelen, doorzie je je eigen denkfouten en die van anderen, kun je beter argumenteren en kun je helder denken. Wie zijn de auteurs? De auteurs zijn Kees Kraaijeveld en Suzanne Weusten, beiden psycholoog, ex-redacteuren van de Volkskrant en oprichters van De Argumentenfabriek Denkacademie